Juf Roos Pothof en juf Joanne van Bokhorst

Welkom bij groep 8!

Naast de kernvakken, zoals rekenen, lezen, spelling en begrijpend lezen werken wij aan verschillende zaakvakken. Tijdens deze projecten zijn de kinderen onderzoekend aan het leren. Bij deze vakken maken we gebruik van de boeken en werkboeken, maar ook Chromebooks. Deze gebruiken we voor de verwerking van rekenen, maar ook het oefenen van bijvoorbeeld spelling. Daarnaast kunnen we het gebruiken als naslagwerk en kunnen we er teksten of verslagen op typen of presentaties op maken. Tijdens de kunst- en cultuurcircuit gaan we programmeren, tekenen, kunst beschouwen, muziek, een animatiefilmpje maken en uiteraard krijgen ze ook handvaardigheid.

Ook maken we later dit schooljaar de Cito Doorstroomtoets. Naast toetsen is er natuurlijk ook tijd voor leuke zaken. In de tweede helft van het jaar gaan we hard werken aan de musical en we gaan op kamp naar Ameland.

Juf Roos en juf Joanne